klient

Identyfikacja odbiorcy

Zidentyfikowanie potencjalnych odbiorców, przedziału wiekowego, identyfikacja wejść z komputerów i urządzeń mobilnych.

charakterystyka branży

Charakterystyka branży

Charakterystyka profilu firmy, analiza konkurencji, profil sprzedaży towarów lub usług online.

zasięg pozycjonowania

Zasięg pozycjonowania

Określenie jaki zasięg będzie miało pozycjonowanie: lokalny, ogólnopolski, czy też zasięg globalny.

podstrony

Strona główna / podstrony

W zależności od profilu firmy możemy skupić się na promocji strony głównej lub konkretnych podstron.

sezonowość

Sezonowość

W niektórych branżach możemy skupić działania w zależności od pory roku, mody, popularności nowych towarów i usług.

słowa kluczowe

Słowa kluczowe

Wybór na podstawie analizy słów kluczowych, na których będziemy opierać działania pozycjonerskie.

Wybór słów kluczowych

Wybór słów kluczowych oraz ich ilości zależny jest w dużej mierze od naszej oferty. Przykładowo: frazy charakteryzujące firmę remontowo-budowlaną można dobrać na podstawie świadczonych usług. W tym przypadku można się skupić na 5-10 frazach, które mogą zawierać nazwę usługi i lokalizację. Jednak może być ich znacznie więcej. Możemy wyobrazić sobie sytuację, kiedy osoba nieznająca się na branży poszukuje ekipy remontowej. Jakich kombinacji słów kluczowych użyje? Można także skupić się na usługach, które po prostu są dla nas najbardziej opłacalne. Oczywiście wszystko zależy od branży. Ważne jest, aby wybrać frazy, które najlepiej opisują naszą ofertę oraz przyniosą nam największe korzyści finansowe. W końcowej fazie frazy będą zweryfikowane za pomocą narzędzi Google.

Nie tylko strona główna

Oprócz wyboru słów kluczowych i optymalizacji należy zdecydować, czy działania promocyjne skupimy na stronie głównej, czy również na konkretnych podstronach/katalogach. Najczęściej wybierana jest strona główna, jednak czasem ze względu na budowę strony czy rodzaj oferty, warto skierować ruch na konkretne usługi czy też oferowane towary, co jest rzeczą charakterystyczną dla sklepów internetowych.

Zasięg pozycjonowania

Firmy oferujące różnego rodzaju usługi wykonywane w miejscu prowadzenia działalności i okolicy wybierają pozycjonowanie lokalne. Przykładowo firma oferująca organizację przyjęć weselnych chce pozyskać klientów w mieście, w którym zlokalizowany jest dom weselny oraz w promieniu 50 km. W tym przypadku dość oczywista będzie fraza: „dom weselny miasto”. Dodatkowo możemy dobrać frazy zawierające nazwy innych okolicznych miast. Pozycjonowanie może być dla firm lokalnych szansą na wejście na szerszy rynek. Pozycjonowanie frazy „dom weselny miasto”, ma wpływ na pozycję strony na frazę „dom weselny”. Czasem daje to bardzo dobre efekty w postaci zapytań z całej Polski. Naturalnie w przypadku firm o zasięgu ogólnokrajowym (np. sklepy internetowe) najczęściej pozycjonuje się frazy ogólne.

Sezonowość, wzrost popularności

Niektóre firmy charakteryzuje sezonowość oferty, przykładowo pewne produkty czy usługi mogą być promowane w zależności od pory roku. W tym przypadku można sezonowo zwiększać ilość pozycjonowanych słów kluczowych dla danego asortymentu pamiętając, aby przygotowania rozpocząć odpowiednio wcześniej. Może się również zdarzyć, że jakiś produkt znajdujący się w naszej ofercie staje się nagle popularny, w tym przypadku można podejść do niego indywidualnie. W narzędziach Google możemy zlokalizować moment początku popularności, czy też słowa kluczowe towarzyszące wyszukaniom. Dzięki temu można odpowiednio szybko zareagować: zoptymalizować podstronę produktu oraz zintensyfikować działania związane z pozycjonowaniem.

Oczywiście to tylko część aspektów, które możemy brać pod uwagę przygotowując strategię pozycjonowania. Zachęcamy do kontaktu w celu przybliżenia indywidualnych czynników, które warto uwzględnić przygotowując plan pozycjonowania.