Pozycjonowanie lokalne

Charakterystyka wyszukiwania lokalnego


Cechą charakterystyczną wyszukiwania lokalnego jest pojawienie się nad wynikami organicznymi wyników dla miejsc (mapek), przy czym firma umieszczona na mapce nie musi posiadać swojej strony internetowej, aby znaleźć się w tych wynikach. W przypadku wyszukiwań lokalnych, w wynikach wyszukiwania pojawiają się strony lokalne dla IP osoby wyszukującej, nawet na ogólne zapytania. Warto zatem prawidłowo skonfigurować Google Moja Firma, aby wyszukiwarka wiedziała dla jakich obszarów wyświetlać naszą stronę.

Pozycjonowanie lokalne


Pozycjonowanie lokalne pozwala bardzo dokładnie określać grupę odbiorców za pomocą doboru odpowiednich fraz. Tego rodzaju rozwiązanie jest również tańsze niż pozycjonowanie ogólnokrajowe. Na początku musimy zastanowić się jaki obszar działania nas interesuje. Typowe branże, które warto pozycjonować lokalnie, to przykładowo branża budowlana czy weselna. Charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego jest dodanie lokalizacji po nazwie usługi czy towaru, jednak nie odwrotnie, jak pokazują statystyki wyszukań.


Najczęściej wykorzystywane są trzy rodzaje określania lokalizacji:


  • usługa województwo
  • usługa miasto
  • usługa miasto dzielnica lub usługa dzielnica


Dobrym pomysłem jest wybranie do pozycjonowania kilka okolicznych miast, bardziej lub mniej oddalonych od miejsca prowadzenia działalności.


W lokalnych wynikach wyszukiwania pojawiają się różnego rodzaju katalogi branżowe, czy serwisy ogłoszeniowe, z ofertami z danego miasta. Warto dodać tam naszą firmę, stronę, ogłoszenie.

Na co zwrócić uwagę tworząc wizytówkę Google Moja Firma?


Google Moja Firma to bezpłatna wizytówka firmy, którą tworzymy w narzędziach Google. Daje możliwość dość szczegółowej konfiguracji.


Nazwa firmy – w tym miejscu podajemy jak ma nazywać się nasza firma.

Lokalizacja firmy – nasza lokalizacja na mapach Google, i dane kontaktowe.

Obsługiwane obszary – wybieramy zasięg prowadzonej działalności, możemy przykładowo określić miasto, gminę, województwo, czy też wiele lokalizacji, lub wybrać zasięg ogólnokrajowy.

Godziny – godziny pracy naszej firmy.

Niestandardowe godziny pracy – tutaj możemy dodać informacje przykładowo o urlopie, lub godzinach otwarcia, kiedy zazwyczaj nie pracujemy.

Dodaj krótki opis firmy – tutaj możemy dodać dłuższy opis firmy, niż w nazwie firmy, do 750 znaków licząc ze spacjami.


Dodatkowo dla firm usługowych i gastronomicznych dodać nazwy oferowanych usług, wraz z cenami i opisami do 1000 znaków licząc ze spacjami.

2008-2019 Websy.pl

Polityka prywatności

DANE FIRMY:

Websy.pl Gerard Miłosz

ul. Żeromskiego 11/13

24-100 Puławy

NIP: 716-254-81-05

KONTAKT:

Darmowa wycena

kontakt@websy.pl

+48 697-715-522