Pozycjonowanie sklepów internetowych
Proces pozycjonowania sklepu internetowego jest najczęściej bardziej skomplikowany niż pozycjonowania strony wizytówki firmy. W początkowej fazie należy przeanalizować bardzo dużą ilość słów kluczowych. Podczas wybierania słów kluczowych będziemy naturalnie opierać się o asortyment sklepu, jednak możemy brać pod uwagę także inne czynniki:
- analiza konkurencji: oferta, słowa kluczowe
- popularność sprzedaży na podstawie serwisów aukcyjnych, ogłoszeniowych
- sezonowość: moda, pora roku
- opłacalność: wysoka marża, wysoki rabat/promocja w hurtowni
- nadwyżki magazynowe
- dane sprzedażowe od naszego dostawcy/hurtowni
- analiza w narzędziach Google
- towar, który pojawi się w sklepie np. nowości na targach branżowych
Opis produktów i kategorii
Zmniejszymy liczbę zapytań klientów, związanych z pytaniami o kompatybilność produktu, odciążając dział obsługi klienta i skracając drogę od wejścia na stronę do dokonania zakupu.
Umieszczenie w opisie słów kluczowych, które lepiej charakteryzują produkt sprawia, że Google będzie prezentowało naszą podstronę w wynikach wyszukiwania na dużo większą ilość zapytań
Klienci szukając interesującego ich produktu przeglądają i porównują wiele ofert z różnych sklepów, odpowiedni opis może sprawić, że tylko nasza podstrona będzie zawierała wszystkie frazy z danego zapytania, dzięki temu potencjalny klient odwiedzi tylko nasz sklep.
Wybór słów kluczowych
W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych słowa kluczowe możemy podzielić na kilka segmentów. Przykładem będzie sklep z częściami motocyklowymi.
Frazy główne:
Najważniejsze frazy, najlepiej opisujące nasz sklep ogólnie np: sklep motocyklowy, części motocyklowe, akcesoria motocyklowe.
Frazy kategorii
– kategorie główne: kurtki motocyklowe, kaski motocyklowe, klocki hamulcowe do motocykli, zębatki do motocykli
– kategorie główne z uwzględnieniem producenta: kurtki motocyklowe + nazwa producenta, kaski motocyklowe + nazwa producenta
– pozostałe kategorie przykładowo: asortyment + marka motocykla
Frazy produktów
Ilość słów kluczowych opisująca konkretny produkt jest naturalnie bardzo duża. Nasi klienci mogą podawać tysiące fraz, możemy jednak je w pewien sposób zidentyfikować i pogrupować. Przykładem będzie filtr powietrza, w tym przypadku potencjalny klient może szukać według pewnych kluczy:
– opisując towar: filtr powietrza + (model, producent, rozmiar, rodzaj, rozmiar mocowania)
– opisując przeznaczenie: filtr powietrza + (marka motocykla, model motocykla, rocznik motocykla)
Pozycjonowanie lokalne
Pozycjonowanie firm lokalnych z naciskiem na wykorzystanie map Google
Pozycjonowanie zagraniczne
Pozycjonowanie strony na rynki zagraniczne, zagadnienia związane z geolokalizacją
Optymalizacja
Optymalizacja strony pod kątem technicznym, przygotowanie treści