Pozycjonowanie sklepów

Proces pozycjonowania sklepu internetowego jest najczęściej bardziej skomplikowany, niż pozycjonowania strony wizytówki firmy. W początkowej fazie należy przeanalizować bardzo dużą ilość słów kluczowych. Podczas wybierania słów kluczowych będziemy naturalnie opierać się o asortyment naszego sklepu, jednak możemy brać pod uwagę także inne czynniki:


  •    analiza konkurencji: oferta, słowa kluczowe
  •    popularność sprzedaży na podstawie serwisów aukcyjnych, ogłoszeniowych
  •    sezonowość: moda, pora roku
  •    opłacalność: wysoka marża, wysoki rabat/promocja w hurtowni
  •    nadwyżki magazynowe
  •    dane sprzedażowe od naszego dostawcy/hurtowni
  •    analiza w narzędziach Google
  •    asortyment który mamy zamiar wkrótce wprowadzić, przykładowo nowości prezentowane na targach branżowych


Zidentyfikowanie fraz pozwoli nam na stworzenie odpowiednich opisów produktów, uwzględniających wszystkie informacje, jakich będzie poszukiwał potencjalny klient. Właściwie przygotowany opis produktu jest bardzo istotny z wielu względów:



  • zmniejszymy ilość zapytań klientów, związanych z pytaniami o kompatybilność produktu, odciążając dział obsługi klienta i skracając drogę od wejścia na stronę do dokonania zakupu
  • umieszczenie w opisie słów kluczowych, które lepiej charakteryzują produkt sprawia, że Google będzie prezentowało naszą podstronę w wynikach wyszukiwania na dużo większą ilość zapytań
  • klienci szukając interesującego ich produktu przeglądają i porównują wiele ofert z różnych sklepów, odpowiedni opis może sprawić, że tylko nasza podstrona będzie zawierała wszystkie frazy z danego zapytania, dzięki temu potencjalny klient odwiedzi tylko nasz sklep

W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych słowa kluczowe możemy podzielić na kilka segmentów. Przykładem będzie sklep z częściami motocyklowymi.

Frazy główne

Ogólne frazy, najlepiej opisujące nasz sklep ogólnie np: sklep motocyklowy, części motocyklowe, akcesoria motocyklowe.

Frazy kategorii

  • kategorie główne: kurtki motocyklowe, kaski motocyklowe, klocki hamulcowe do motocykli, zębatki do motocykli
  • kategorie główne z uwzględnieniem producenta: kurtki motocyklowe + nazwa producenta, kaski motocyklowe + nazwa producenta
  • pozostałe kategorie przykładowo: asortyment + marka motocykla

Frazy produktów

Ilość słów kluczowych opisująca konkretny produkt jest naturalnie bardzo duża. Nasi klienci mogą podawać tysiące fraz, możemy jednak je w pewien sposób zidentyfikować i pogrupować. Przykładem będzie filtr powietrza, w tym przypadku potencjalny klient może szukać według pewnych kluczy:

  • opisując towar: filtr powietrza + (model, producent, rozmiar, rodzaj, rozmiar mocowania)
  • opisując przeznaczenie: filtr powietrza + (marka motocykla, model motocykla, rocznik motocykla)

2008-2019 Websy.pl

Polityka prywatności

DANE FIRMY:

Websy.pl Gerard Miłosz

ul. Żeromskiego 11/13

24-100 Puławy

NIP: 716-254-81-05

KONTAKT:

Darmowa wycena

kontakt@websy.pl

+48 697-715-522