Pozycjonowanie sklepów internetowych

Proces pozycjonowania sklepu internetowego jest najczęściej bardziej skomplikowany niż pozycjonowania strony wizytówki firmy. W początkowej fazie należy przeanalizować bardzo dużą ilość słów kluczowych. Podczas wybierania słów kluczowych będziemy naturalnie opierać się o asortyment sklepu, jednak możemy brać pod uwagę także inne czynniki:

 

pozycjonowanie sklepów internetowych
sklep internetowy

Opis produktów i kategorii

Zidentyfikowanie fraz pozwoli nam na stworzenie odpowiednich opisów produktów, uwzględniających wszystkie informacje, jakich będzie poszukiwał potencjalny klient. Właściwie przygotowany opis produktu jest bardzo istotny z wielu względów:

Zmniejszymy liczbę zapytań klientów, związanych z pytaniami o kompatybilność produktu, odciążając dział obsługi klienta i skracając drogę od wejścia na stronę do dokonania zakupu.

Umieszczenie w opisie słów kluczowych, które lepiej charakteryzują produkt sprawia, że Google będzie prezentowało naszą podstronę w wynikach wyszukiwania na dużo większą ilość zapytań

Klienci szukając interesującego ich produktu przeglądają i porównują wiele ofert z różnych sklepów, odpowiedni opis może sprawić, że tylko nasza podstrona będzie zawierała wszystkie frazy z danego zapytania, dzięki temu potencjalny klient odwiedzi tylko nasz sklep.

Wybór słów kluczowych

W przypadku pozycjonowania sklepów internetowych słowa kluczowe możemy podzielić na kilka segmentów. Przykładem będzie sklep z częściami motocyklowymi.

Frazy główne:

Najważniejsze frazy, najlepiej opisujące nasz sklep ogólnie np: sklep motocyklowy, części motocyklowe, akcesoria motocyklowe.

Frazy kategorii

– kategorie główne: kurtki motocyklowe, kaski motocyklowe, klocki hamulcowe do motocykli, zębatki do motocykli
– kategorie główne z uwzględnieniem producenta: kurtki motocyklowe + nazwa producenta, kaski motocyklowe + nazwa producenta
– pozostałe kategorie przykładowo: asortyment + marka motocykla

Frazy produktów

Ilość słów kluczowych opisująca konkretny produkt jest naturalnie bardzo duża. Nasi klienci mogą podawać tysiące fraz, możemy jednak je w pewien sposób zidentyfikować i pogrupować. Przykładem będzie filtr powietrza, w tym przypadku potencjalny klient może szukać według pewnych kluczy:
– opisując towar: filtr powietrza + (model, producent, rozmiar, rodzaj, rozmiar mocowania)
– opisując przeznaczenie: filtr powietrza + (marka motocykla, model motocykla, rocznik motocykla)

motocykl

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie firm lokalnych z naciskiem na wykorzystanie map Google

pozycjonowanie międzynarodowe

Pozycjonowanie zagraniczne

Pozycjonowanie strony na rynki zagraniczne, zagadnienia związane z geolokalizacją

Optymalizacja

Optymalizacja strony pod kątem technicznym, przygotowanie treści

+48 697-715-522

kontakt@websy.pl