Analiza strony internetowej

Analiza strony obejmuje wiele obszarów, co pozwala zlokalizować elementy, które warto poprawić przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania. Należy sprawdzić w jako sposób strona indeksowana jest w wynikach wyszukiwarki, w jaki sposób prezentowane są treści.

Zmiana tytułu i opisu strony może spowodować pożądane zmiany w wynikach wyszukiwania. Warto przykładowo umieścić słowo kluczowe w opisie, które zostanie pogrubione przez wyszukiwarkę.

Warto przeanalizować tekst pod kątem słów kluczowych, wybrać najlepszy zestaw dla oferty.

Analiza dotyczy także elementów grafiki oraz zdjęć, które często można bezstratnie skompresować. Wymogi prawnej określają także konieczność poinformowania użytkownika o fakcie zbierania informacji przez stronę.

analiza seo

Indeksacja strony

Na początku warto przeanalizować pozycje strony na najważniejsze słowa kluczowe. Sprawdzamy wówczas, jak strona jest indeksowana w wyszukiwarce. Zwracamy uwagę, czy w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe znajduje się strona główna, czy też podstrony. Sprawdzamy, czy strona indeksowana jest z certyfikatem SSL https://, czy bez w postaci http://.

Konfiguracja indeksacji

Przy pomocy pliku robots.txt możemy określić jakie elementy czy też działy strony powinny być widoczne w wynikach wyszukiwania. Przykładowo w systemach CMS domyślnie wyłączone jest indeksowanie stron logowania/administracji. Dodatkowo możemy wyłączyć indeksowanie tagów ikategorii. Pozwoli to uniknąć zjawiska kanibalizacji i nieprawidłowego indeksowania.

Historia strony

Sprawdzamy, kiedy po raz pierwszy zarejestrowana została domena i jaka jest jej historia, czyli jakie strony (treści) znajdowały się na niej wcześniej. Analiza linków prowadzących do strony pozwoli przyjąć odpowiednią strategię dalszego zdobywania linków. Sprawdzona zostanie ilość linków z atrybutem follow oraz atrybutem nofollow.

Analiza konkurencji

Na podstawie linków prowadzących do innych stron z naszej branży możemy sprawdzić, na jakich frazach skupia się konkurencja. Znajdziemy wartościowe strony dla linków, np. katalogi branżowe czy serwisy ogłoszeniowe, gdzie możemy zamieścić także naszą ofertę. Można w ten sposób zebrać wiele cennych informacji, które można przełożyć na własny biznes.

analiza stron internetowych

Wygląd w SERP

Najważniejsze elementy wyglądu strony w wynikach wyszukiwania to tytuł, (meta title) oraz opis (meta description) oraz adresy podstron. Często Google pobiera opis z treści strony. Jednak warto go przygotować, uwzględniając słowa kluczowe, które zostaną pogrubione Dodatkowo należy sprawdzić jak wygląda strona w winikach mapek.

fonty

Treść strony

Strona może zostać przeanalizowana pod względem unikalności treści, dobrych wyczerpujących tekstów, zawierających odpowiednie słowa kluczowe. Sprawdzamy również formatowanie, ładowanie czcionek oraz hierarchię h1-h6. Dodatkowo analizujemy wygląd czcionek na urządzeniach mobilnych, wielkość, układ, marginesy.

analiza grafiki

Elementy graficzne

Grafikę i zdjęcia możemy zoptymalizować zmieniając rozdzielczość najczęściej zmniejszając, zbyt duże pliki będą zwalniały ładowanie strony. Dodatkowo warto wykonać kompresję przy pomocy najnowszych algorytmów. Można skorzystać także z narzędzi rekomendowanych przez Google. Należy także uzupełnić opis grafiki przy pomocy znaczników ALT oraz TITLE.

kod strony

Kod strony

Analiza dotyczy także kodu strony, warto sprawdzić kolejność ładowania skryptów, poszczególnych wtyczek. Dzięki temu można zidentyfikować potencjalne problemy z prędkością załadowania strony internetowej. Używając odpowiednich wtyczek, możemy kolejkować ładowanie poszczególnych skryptów w miarę przewijania strony.

RODO

RODO

Strona musi zawierać informację dotyczącą cookies, oraz jeżeli przetwarzamy dane użytkowników, regulamin RODO. Częstym błędem podczas tworzenia regulaminu RODO dla strony jest brak informacji o administratorze danych. Określamy także celów zbierania danych. Dokładne zasady regulaminu RODO określa Urząd Ochrony Danych Osobowych.

Optymalizacja

Optymalizacja strony pod kątem technicznym, przygotowanie treści

pozycjonowanie międzynarodowe

Pozycjonowanie zagraniczne

Pozycjonowanie strony na rynki zagraniczne, zagadnienia związane z geolokalizacją

Pozycjonowanie sklepów

Pozycjonowanie sklepów - strony głównej, kategorii oraz poszczególnych produktów

+48 697-715-522

kontakt@websy.pl