Analiza strony

(Audyt strony internetowej)

Ważnymi elementami analizy strony są czynniki:

Analiza pozycji 

Sprawdzenie stanu zaindeksowania strony. Przeanalizowanie pozycji strony głównej, podstron serwisu na słowa kluczowe. Analiza linków przychodzących, historii linkowania.

Wyniki wyszukiwania

Wygląd w wynikach wyszukiwania tytułu, adresu strony, oraz podstron. Analiza pobieranych z treści opisów. Obecność firmy w mapach Google, rating strony, wizytówka firmy. 

Analiza strony

Analiza strony, sprawdzenie treści zawartej na stronie, linkowania wewnętrznego, kompatybilności z urządzeniami mobilnymi. Sprawdzenie kodu, grafiki oraz wielu innych elementów.

Indeksacja

Na początku warto przeanalizować pozycje strony na najważniejsze słowa kluczowe. Sprawdzamy wówczas jak strona jest indeksowana w wyszukiwarce. Zwracamy uwagę, czy w wynikach wyszukiwania znajduje się strona główna, czy też podstrony. Sprawdzamy, czy strona indeksowana jest z certyfikatem SSL https://, czy bez w postaci http://. Dodatkowo strona może być indeksowana w postaci: http://www.adresstrony.pl/ lub: http://adresstrony.pl. Ponadto możemy sprawdzić czy wszystkie strony są indeksowane, sprawdzając przy okazji poprawność linkowania wewnętrznego i nawigacji.

Historia strony

Sprawdzamy, kiedy po raz pierwszy zarejestrowana została domena i jaka jest jej historia, czyli jakie strony (treści) znajdowały się na niej wcześniej. Analiza linków prowadzących do strony pozwoli przyjąć odpowiednią strategię dalszego zdobywania linków. Sprawdzona zostanie ilość linków z atrybutem follow oraz atrybutem nofollow. Sprawdzone zostanie również jakie anchory/frazy posiadają linki, czy mają postać adresu strony, słów kluczowych, nazw, czy też są to odnośniki graficzne.

Konfiguracja indeksacji strony

Przy pomocy pliku robots.txt możemy określić jakie elementy czy też działy strony powinny być widoczne w wynikach wyszukiwania. Przykładowo w systemach CMS domyślnie wyłączone jest indeksowanie stron logowania/administracji. Dodatkowo możemy wyłączyć elementy, które uważamy za niepotrzebne, w przypadku WordPressa niepożądana może być indeksacja struktury katalogów czy też tagów. Obecnie większość systemów CMS posiada odpowiednie moduły odpowiadające za ustawienia indeksacji, można nich także skonfigurować sposób wyświetlania tytułów podstron (Google może pobierać opisy niezależnie od naszych ustawień w meta description). Dodatkowo indeksację strony możemy usprawnić przy pomocy mapy strony, którą w postaci pliku sitemap.xml wyślemy do narzędzi Google Search Console, czy też Bing Webmaster Tools.

Analiza konkurencji

Dodatkowo zostać może przeprowadzona analiza konkurencji. Na podstawie linków prowadzących do stron konkurencyjnych możemy sprawdzić, na jakich frazach skupia się konkurencja, oraz znaleźć wartościowe strony, np. katalogi branżowe czy serwisy ogłoszeniowe, gdzie możemy zamieścić także naszą ofertę. Można także przeanalizować ofertę firm konkurencyjnych, cen na stronach, jak również w porównywarkach internetowych, czy też cen i popularności sprzedaży w serwisach aukcyjnych.

Analiza strony

Strona może zostać przeanalizowana pod względem unikalności treści, dobrych wyczerpujących treści, zawierających odpowiednie słowa kluczowe (przy czym mogą one występować w różnych odmianach). Warto także sprawdzić treść zwracając uwagę na ortografię, gramatykę, oraz interpunkcję. Ważna będzie odpowiednie formatowanie tekstu, przykładowo umieszczenie nagłówków w znacznikach H1-H6, pogrubienie istotnych fraz czy części tekstu znacznikiem STRONG, oraz oznaczenie cytatów znacznikiem EM. Strona powinna być także zoptymalizowana dla urządzeń mobilnych – telefonów i tabletów, oraz różnych przeglądarek internetowych (zwracając także uwagę na ich wersje).


Kolejnym elementem będzie sprawdzenie grafiki, możemy zoptymalizować ją zmniejszając jej rozdzielczość (niekiedy grafika na stronie prezentowana jest w mniejszych rozdzielczościach, niż oryginalny plik graficzny zamieszczany na serwerze czy w bibliotece mediów). Można skorzystać także z narzędzi rekomendowanych przez Google, które pomogą nam skompresować grafikę, lub w przypadku prostych grafik zmniejszyć paletę barw, co wpłynie na ich wielkość. Dodatkowo warto uzupełnić opis grafiki przy pomocy znaczników ALT oraz TITLE.


Strona powinna zawierać regulamin dotyczący Cookies, oraz jeżeli przetwarzamy dane użytkowników regulamin RODO. Należy zwrócić uwagę, iż zwykły formularz kontaktowy zbiera informacje takie jak imię, nazwisko, adres e-mail, dodatkowo informacje podane w treści wiadomości (w niektórych przypadkach np. w branży medycznej użytkownik może podać szczegóły dotyczące swojego zdrowia, które objęte są tajemnicą lekarską). Częstym niedopatrzeniem podczas tworzenia regulaminu RODO dla strony jest brak dokładnej informacji kim jest administrator danych, czy też wyraźne określenie celów, w jakich zbierane są dane. Dokładne zasady regulaminu RODO określa Urząd Ochrony Danych Osobowych. Oczywiście analiza strony może dotyczyć także innych czynników, które wynikają z charakteru/budowy danej strony.

Wygląd strony w wynikach wyszukiwania

Odpowiednia prezentacja w wynikach wyszukiwania – SERP (ang. Search Engine Results Page) pomaga uzyskać większe zainteresowanie użytkowników, i przez to więcej kliknięć – CTR (ang. Click Through Rate). Najważniejsze elementy wyglądu strony w wynikach wyszukiwania to tytuł, czyli link (meta title), opis (meta description – przy czym może być pobierany jako wycinek treści, w zależności od danego zapytania), oraz adres strony (warto zwrócić uwagę, aby skrypt strony tworzył linki przyjazne). Dodatkowy czynnik to rating strony, czyli punktacja, tworzona na podstawie głosów użytkowników. Oprócz tego powinniśmy zwrócić uwagę na wizytówkę Google Moja Firma, oraz obecność w Google Maps.


Często niektóre z powyższych elementów można dopracować lub uzupełnić, pamiętając przy tym, aby po wprowadzeniu zmian sprawdzić ponownie wygląd w SERP. Przykładowo dla WordPressa można wykorzystać wtyczki Yoast SEO lub All in One SEO Pack, które w znacznym stopniu usprawnią proces optymalizacji.

2008-2019 Websy.pl

Polityka prywatności

DANE FIRMY:

Websy.pl Gerard Miłosz

ul. Żeromskiego 11/13

24-100 Puławy

NIP: 716-254-81-05

KONTAKT:

Darmowa wycena

kontakt@websy.pl

+48 697-715-522